Home Reportage Thailand 2002 12/1 Lördag; Taihland here we come… - 2/2 lördag; Dags att åka hem
12/1 Lördag; Taihland here we come… - 2/2 lördag; Dags att åka hem PDF Skriv ut E-postadress
Skrivet av Administrator
2011-01-20 21:14
Artikelindex
12/1 Lördag; Taihland here we come…
13/1 Söndag; Hua Hin
27/1 söndag; Dykning – trodde vi
28/1 måndag; Koh Tao till Hua Hin
29/1 tisdag; Hua Hin
30/1 onsdag; Press, pressa, pressa………
31/1 torsdag; Nu har vi bara 2 hela dagar kvar
1 feb. Fredag; Fortsatt pressning…..
2/2 lördag; Dags att åka hem
Alla sidor

Så var det dags för denna förfärliga dag, den som alltid kommer när man är på semester. Hemfärdsdagen!

Klockan ringde 08,00. Vi var tvungna att gå upp senast 09,00 för att packa. Klockan 11,00 skulle vi vara hos skräddaren för att prova och hämta våra kläder. Det är aldrig lätt att packa och inte är det roligt heller. Det är verkligen med sorg i hjärtat som vi åker hem. Tills slut hade vi packat ner allt utom våra badkläder, handdukar och necessärer. Då hade klockan hunnit bli en bra bit efter 10. 10,40 gick vi till skräddaren, väl framme fick vi vänta en stund, det var några före oss som beställde kläder. Alla kläderna var så snygga och så välsydda. Min klänning behövde bara justeras lite i bakre neder kanten. Den var lite längre bak, men det skulle man fixa och skicka över klänningen under em. Vi fick 2 st. rejäla klädpåsar att ta med hem. Vi som hade tänkt ta kläderna som handbagage, men det fanns inte en tanke på det nu. Som tur var fick vi skjuts tillbaka till hotellet. Det hade varit jobbigt att gå och bära kläderna.

Pär försökte packa ner sina påsar i sin rygga, det gick förvånansvärt bra. Skjortorna fick plats i den nya lilla resväskan som vi köpt. Jag hade bestämt mig för att ta mina kläder som handbagage. Nu var kl. 12,00 och vi skulle ner och äta frukost. Vi hade fått lov att ha rummet till 14,00 och det var bra.

Efter varsin Club Sandwich och juice la vi oss vid poolen. Det var jätte hett, 1:a badet var så ljuvligt. En hemsk tanke kom upp; nästa gång vi vaknar är vi nästan hemma i Sverige och kyla och kanske snö. Då kommer vi med all säkerhet att minnas de härliga dagarna vi haft i Hua Hin. Strax före 14,00 hämtade vi våra grejer och checkade ut. Just nu sitter vi vid poolen Pär läser och jag skriver.

Vi bytte om vid ett par duschar som finns i anslutning till stranden inom hotellområdet.

Klockan 18,00 blev vi hämtade med taxi som tog oss direkt till flygplatsen. Det är en resa på ca. 3 timmar.

På Flygplatsen incheckning och betala utrese-avgift. Vi hittade baren och satte oss där för att spela lite Chicago och dricka bira. Nu var det bara att vänta på att klockan skulle bli dags för avgångstid. Ombordstigning och ca. 10 timmar senare landade vi på Arlanda.

Så var vi hemma i Stockholm och Sverige igen Det hade hunnit bli söndagsmorgon och klockan var runt 07,00.

Borta bra, men hemma bäst! Vet i sjutton om det är så, i alla fall kändes det inte så när vi nyss landat i ett kallt och snöigt Stockholm och ett arbete som väntar imorgon.

Men var så säker det här är inte vår sista resa………

Senast uppdaterad 2011-01-20 21:45

Undersökning

Vilken är den bästa stad du besökt?