Home Reportage Thailand 2002 12/1 Lördag; Taihland here we come… - 27/1 söndag; Dykning – trodde vi
12/1 Lördag; Taihland here we come… - 27/1 söndag; Dykning – trodde vi PDF Skriv ut E-postadress
Skrivet av Administrator
2011-01-20 21:14
Artikelindex
12/1 Lördag; Taihland here we come…
13/1 Söndag; Hua Hin
27/1 söndag; Dykning – trodde vi
28/1 måndag; Koh Tao till Hua Hin
29/1 tisdag; Hua Hin
30/1 onsdag; Press, pressa, pressa………
31/1 torsdag; Nu har vi bara 2 hela dagar kvar
1 feb. Fredag; Fortsatt pressning…..
2/2 lördag; Dags att åka hem
Alla sidor

27/1 söndag; Dykning – trodde vi

Klockan ringde 06,00, upp och hoppa, idag ska vi dyka….. trodde vi ja, men ack vad vi bedrog oss. Pär var jättesnuvig, ont i halsen, inget annat att göra än att ställa in. Pär gick upp till vår förbeställda taxi, gav 200 baht; Sorry, sorry we are sick, we don´t need a axi today. Tillbaks, somna om. Klockan ringer 09,00, kanske skall vi vakna nu. Vi kan i alla falla snorkla…… Åh, vad trist vi som längtat så. Ingenting att göra åt, vi får planera in en dykresa nästa gång vi skall resa någonstans.

Vi gick upp så småningom, frukost som idag bestod av stekt ägg, korv (äcklig tyckte jag), bacon (jätte fet), skinka, toast, kaffe och juice. Tom jag åt detta idag. Jag tror jag börjar bli frisk.

Ner till stranden, idag kostade strandstolarna 100 baht och det fanns bara 1 kvar (av 4 st.). Det första vi gjorde idag också var att snorkla, men när jag kommit i fick jag så ont i magen så att det var bara att gå upp och besöka en toalett. Tillbaks igen då hade Pär just kommit upp så då la vi oss att sola lite. Efter en stund började det att regna och det ganska ordentligt. Vi samlade ihop våra saker och ställde oss vid baren med en förhoppning att det slutar nog snart. Vilket det i och för sig gjorde men efter en riktigt lång stund. Det fullkomligt bara öste ner, ungefär som det gjort kvällen före. När det till slut upphörde såg himlen ganska mörk ut, så vi gick tillbaks till vårt rum. Pär läste sin bok och jag fortsatte att skriva. Efter ca. 1 timma gick vi tillbaks ner på stranden. Då sken solen och det var riktigt varmt. Klockan hade hunnit bli kring 15,00 och vi var hungriga, men de hade ingen mat på stranden idag heller, bara vattenmelon och dt var vi inte sugna på. Vi tog varsin dricka, låg där en stund, snorklade, solade och läste. Vi gick upp vid 17 tiden. Pär tog ett bad och jag skrev och skrev och till slut var jag äntligen framme vid dagens händelser. Då tog även jag en dusch, det är härligt att duscha och kunna se hela hamninloppet och havet framför sig.

Vi gjorde oss klara och gick ner för att äta middag. Pär tog sin favorit rätt och jag Kyckling med cashewnötter. Det var fantastiskt gott. Det var vår sista middag på Charm Churee Villa, vilket kändes jätte sorgligt. Nu sitter vi på rummet och Pär håller på att ta ur film nr 2 ur vår vattenkamera.

Imorgon skall vi åka ”hem” till Hua Hin.

Senast uppdaterad 2011-01-20 21:45

Undersökning

Vilken är den bästa stad du besökt?