Home Reportage Thailand 2002 12/1 Lördag; Taihland here we come… - 13/1 Söndag; Hua Hin
12/1 Lördag; Taihland here we come… - 13/1 Söndag; Hua Hin PDF Skriv ut E-postadress
Skrivet av Administrator
2011-01-20 21:14
Artikelindex
12/1 Lördag; Taihland here we come…
13/1 Söndag; Hua Hin
27/1 söndag; Dykning – trodde vi
28/1 måndag; Koh Tao till Hua Hin
29/1 tisdag; Hua Hin
30/1 onsdag; Press, pressa, pressa………
31/1 torsdag; Nu har vi bara 2 hela dagar kvar
1 feb. Fredag; Fortsatt pressning…..
2/2 lördag; Dags att åka hem
Alla sidor

Jag vaknade jätte tidigt, redan vid 06.00 tiden var jag vaken. Kände mig ganska pigg, men det var ju alldeles för tidigt att gå upp. Låg och pussade på min älskling och somnade tills sist om. När jag vaknade nästa gång var kl. bara strax efter sju. Pär vaknade också då, vi pussades och kramades. Vi gick upp vid 9-10 tiden. Idag skulle vi sola och bada och försöka hitta någonstans att bo de kommande dagarna. Där vi tillbringat natten låg ovanpå en bar som, visserligen var ganska lugn, men området i sig var ganska stökigt. Korsningen där vi bodde var ett tillhåll för thailändare. En familj bodde där och de hade en servering, thaimat till thailändare, de kom i strid ström. I familjen fanns flera tonårsbarn och deras kamrater var där hela kvällarna. Mopeder fram och tillbaks, ganska stökigt var det i alla fall. Vi gick ner mot Hua Hin beach, vi tänkte äta frukost där. Stranden var ganska bred och fin men nästan inga palmer. Vattnet var fint. Efter en kort promenad hittade vi en strandrestaurang där vi åt frukost. Varsin Club Sandwich och juice. Efter frukosten fortsatte vi vår jakt efter vår drömbostad ”en bungalow på stranden.” Det fanns inte en enda bungalow på stranden så långt ögat kunde se. På ett ställe frågade vi om rum, de hade en skylt med ”lediga rum”. Vi blev då hänvisade upp i området bakom stranden. Vi gick dit och där fanns det flera hotell. Vi frågade på några ställen med de hade fullt. På den här gatan fanns också flera Internet caféer. Vi gick in på ett och surfade lite, kollade vår hotmail. Tvärsöver internet caféet låg ett hotell vi gick dit och det fanns ett ledigt rum. 1050 baht/natt och då ingick frukost. Vi kunde bo i ett rum 2 nätter och den 3:e natten skulle vi antagligen få byta rum. Med det var OK tyckte vi. Vi gick tillbaks till stranden. Nu skulle vi bada och sola. Vi låg på stranden ett par timmar. Sedan begav vi oss tillbaka, vi gick en annan väg och igenom ett hotellkomplex som såg jätte trevligt ut. Vi stannade till och frågade om de hade några lediga rum. Det hade de, ett jätte fräscht rum med balkong. Plus i kanten var att de hade pool. 1000 baht/natt. Det var taget. Nu var det bara att gå tillbaks till det 1:a stället och avboka. Det var inget problem. Sedan började en hyggligt lång promenad tillbaks till vårt rum. På vägen köpte vi vykort och frimärken. Väl tillbaks på hotellet tog vi varsin öl och så var det dags för vykortsskrivning. Bredvid vårt rum låg en frisersalong. Pär bestämde sig för att klippa sig där, till det facila priset av 100 baht, dvs. 25 Skr. Upp på rummet, fixa till oss lite, snabb dusch och tillbaks ner. Medan vi väntade på att det skulle bli Pärs tur tog vi varsin öl till. Så var det dags. Ganska nervösa var vi nog båda två, för hur det skulle bli. En stund senare var det klart. Det blev riktigt bra. Nu var det dags att hitta ett ställe att äta middag på. Vi hittade ett och började med varsin Singapore Sling. Chicken med cashew- nötter för mig och Fried Chicken with garlic and pepper för Pär. Smaskens, notan gick på 580 baht, 20 baht i dricks och totalt 150 Skr. På väg tillbaks till hotellet hittade vi en irländsk pub med darttavla, varsin öl och lite pilkastning innan det var dags att gå hem och sova.

13/1 Söndag; Hua Hin

Senast uppdaterad 2011-01-20 21:45

Undersökning

Vilken är den bästa stad du besökt?