Home Reportage Tsunami 24/12 Äntligen på väg - 25/12 Framme i underbara Thailand igen
24/12 Äntligen på väg - 25/12 Framme i underbara Thailand igen PDF Skriv ut E-postadress
Skrivet av Administrator
27/12 Dagen efter
Alla sidor

25/12 Framme i underbara Thailand igen

Vi landande på eftermiddagen den 25/12 och tog en taxi direkt till Kamala Beach. Återigen hade vi ”tur” för hotellet var nästan fullbokat men vi fick ett dubbelrum, det låg på 2: a våningen. Sagt och gjort vi tog det och upp med bagaget och packade upp det nödvändigaste. Som alltid när man kommer fram måste man kolla in badrummet, vilket var ok och balkongen som inte var riktigt ok. Vi delade den med flera andra dubbelrum, det tyckte vi var lite trist eftersom vi hade tänkt stanna i 5 nätter och då ville vi vara lite för oss själva. Pär gick ner till receptionen och försökte boka om rummet. ”Ja, vi har ett rum med balkong på en halv trappa upp det kan ni få” sa mannan i receptionen, men när han dubbelkollade så nej, det var upptaget. Ja det fanns inte så mycket att göra annat än att ta det rummet vi fått. Efter en välbehövlig dusch gick vi ner i baren, vi satte oss vid poolkanten och beställde in en öl och ett glas vin. Äntligen framme och vilket härligt hotell, det fanns 2 pooler och stranden låg endast några meter från hotellet, vilken lyx! ”Vi fick de sista 2 flygbiljetterna, det sista rummet på hotellet. ”Nu måste det vända, nu kan allting bara bli bättre” sa vi till varandra. Det blev en tidig kväll, vi gick och la oss strax efter vi ätit middag.

Senast uppdaterad 2011-01-20 20:36

Undersökning

Vilken är den bästa stad du besökt?