Home Reportage Australien 2001/2002 21/12 Fredag; Idag startar resan mot Australien - 1/1 2002 Nyårsdagen Tisdag; Resdag mot Cairns
21/12 Fredag; Idag startar resan mot Australien - 1/1 2002 Nyårsdagen Tisdag; Resdag mot Cairns PDF Skriv ut E-postadress
Skrivet av Administrator
5/1 Lördag; 3:e dagen i Cairns
6/1 Söndag; 4:e dagen i Cairns och 1:a dagen med Dyklektioner
7/1 Måndag; 5:e dagen i Cairns och 2:a dykkursen
8/1 Tisdag; 6:e dagen i Cairns, 3:e dagen på dykkursen och givetvis ”Atlantic Clipper”
9/1 Onsdag; 2:a dagen ombord på ”Atlantic Clipper”
10/1 Torsdag: 3:e dagen på ”Atlantic Clipper
11/2 Fredag; Vår sista dag i Cairns
Alla sidor

1/1 2002 Nyårsdagen Tisdag; Resdag mot Cairns

Vi vaknade hyfsat tidigt. Jag gick upp till receptionen för att höra om vi kunde stanna till 14,00 i vårt hus, men surkärringen sa att det inte var möjligt för då kunde de inte städa rummet för städerskan jobbade bara mellan 10-13. Så hjälpsam var hon. För $40 kunde vi få lämna våra ryggsäckar hos dem, bada i poolen, använda duschar och toaletter. Men nej, nej fick vi inte vara kvar i vårt rum ville vi inte vara kvar och betala $40, vilket ocker. Jag stekte äggen, bacon och gjorde 4 dubbelmackor. Vi åt varsin till frukost de andra skulle vi äta till lunch. Vi checkade ut kl. 10,00. Gick till Gossip vårt Internetcafé, där låste vi in våra ryggsäckar och gick ner på stranden. Idag skulle vi åka iväg igen, kl. 3 Pm skulle bussen gå mot Brisbane där vi skulle vara framme 5,25 PM. Nästa buss skulle gå 8 PM mot Rockhampton, där vi skall vara framme kl. 06,35. En hel dag i Rockhampton och sedan en ny bussresa mot Cairns, där vi skall vara framme kl. 11,05. Det är en ordentlig resa på 47 timmar total restid. Pust!!

Vi började resan mot Brisbane kl. 15,00. det var förseningar så vi kom iväg något senare. Det gjorde ju inte oss något eftersom vi ändå hade 2,5 timmars väntetid i Brisbane. Framme i Brisbane fräschade vi upp oss något innan vi checkade in ryggsäckarna igen. Snart skulle den långa resan börja. Vi hade 12 timmars restid till Rockhampton. 12 timmars uppehåll och sedan ytterliggare drygt 16 timmar innan vi skulle vara framme i Cairns. Innan vi satte oss på bussen mot Rockhampton åt vi middag på Mc Donalds. Vi var båda lite hungriga eftersom vi inte ätit så mycket under dagen. Dessutom hade vi ingen aning om när vi skulle få mat nästa gång. Så var vi på väg, på bussen visade de ”Grinchen”. Jag somnade, jag tror Pär gjorde det ganska snart också. Jag måste säga att man sover hyggligt på bussarna. Den här turen var med Greyhound buss, det var lite bredare mellan sätena och chauffören hade på värmen, nästan för mycket för oss för vi satt rakt ovanför ett element. Vi hade ett par stopp under natten. Pär hade sovit ganska dåligt för hans nackkudde släppte ut luften. Våra nyinköpta kuddar fungerade däremot väldigt bra.

Senast uppdaterad 2011-01-20 21:09

Undersökning

Vilken är den bästa stad du besökt?